VÝŽIVA A SPORT
Výživové poradenství a redukční programy

Kytička blog

Pekanový páj


Chutnala jsem ho jednou a hned jsem věděla, že ho budu chutnat zase. Jedná se o velmi hutný, sladký a sytý koláč. Přesně takový, jaký se na pozdim sluší a patří. 

Image title

Pekanové ořechy jsou zdrojem nejen zdraví prospěšných tuků, ale i bílkovin. Ve 100 g je jich zhruba 10 g. Sníte-li denně pět kusů pekanových ořechů, zajistíte si tak příjem šestiny doporučené denní dávky zinku. Ten je důležitý, mimo jiné, pro fungování bílých krvinek, které zodpovídají za náš imunitní systém. 

Image title

A zde je recept: 

1. Těsto splácejte ze 150 g hladké mouky, 75 g másla, špetky soli, 1 žloutku, 2 polévkových lžic vody. Máslo a voda by měly být chlazené. Jakmile se vám hmota spojí v těsto, dejte ho odpočinout ještě do ledničky na 20 minut. 

2. Následně z něj vyválejte placku a použijte ji na vyložení formy. Dno propíchejte vidličkou a dejte péct na 10 min na 170. Těsto je třeba předpéct, aby se "zatáhlo" a nenasáklo tekutou náplň. Po deseti minutách nechte zchladnout a mezitím se vrhněte na přípravu náplně.  

3. Zlehka ušlehejte 2 vajíčka, vmíchejte k nim 175 g třtinového cukru, 1 polévkovou lžíci mouky, 4 polévkové lžíce mléka a 4 polévkové lžíce rozehřátého másla. Míchejte tak dlouho, až je hmota hladká. Pak přidejte nalámané kousky pekanových ořechů (150 g) a náplň nalijte do formy. 

Pečte na 180 zhruba 40 min.

VYLEPŠOVÁK: Předtím, než přisypete ořechy, opražte je nasucho na pánvi či v troubě tak dlouho, než ucítíte jejich božskou vůni (cca 4 min). 

Pokud nechcete investovat vyšší částku peněz do pekanů, můžete zkusit použít ořechy vlašské, jejichž sezóna právě začíná. 

Image title

Nutriční hodnoty jedné porce si pro tentokrát odpustím, většinu z vás by odradily:-). Kousek pekanového páje spolu s kvalitní kávou vás jednou za čas opravdu nezabije. Obzvlášť, pokud jste strávili den pohybem na čerstvém vzduchu. 

Vykročte do nového týdne správnou nohou. 

A.)


Buďte první, kdo článek okomentuje!