VÝŽIVA A SPORT
Výživové poradenství a redukční programy

Kytička blog

Fit cheesecake


Cheesecake je můj nejvíc nejoblíbenější dezert. 

Hledám proto neustále způsoby, jak ho propašovat do jídelníčku v co nejvyšší míře tak, aby složením neodpovídal dezertu, ale ucházející svačince. 

Musím se poplácat. Podařilo se mi nakombinovat vhodné suroviny tak, abych redukovala množství tuků a cukrů, navýšila bílkoviny a celkově snížila obsah kalorií na polovinu:-).

Nejvíc nejlepší je ale to, že chutná jako ten pravý, poctivý cheesecake. Žádná náhražka.

Image title

Co potřebujeme?

- Balení Bebe máslových sušenek (můžete použít i celozrnnou verzi, ale zas až takový rozdíl ve složení není)

- 60 g másla

- 4 balení Philladelphia light

- 4 vejce

- citronová kůra, vanilkový extrakt (či burbon)

- třtinový cukr či vanilková stevie dle chuti

Image title

Zásadní ingrediencí je Philladelphie v light verzi. Je dostatečně krémová a tuhá zároveň, od klasické chuťově k nerozeznání. A je to právě Philladelphie, co dělá cheesecake cheesecakem.

Co se složení týče, jsem nadšená - 2,5 g tuku a 11 g bílkovin na 100 g odpovídá tvarohu, který je ve světě fitness číslem jedna.

Jezdím pro ní do Kauflandu do Německa, kde je mají pravidelně zhruba jednou za měsíc v akci za 90 centů (u nás vyjde klasická na 50 Kč).

Image title

A nyní postup. 

Rozdrtíme v pytlíku či robotu sušenky, které zalijeme tekutým máslem. Vsypeme do formy a uducáme.

Image title

V míse smícháme zbylé ingredience - Philladelphie, vejce, přistrouháme citronovou kůru, pár kapek extraktu či semínek z vanilky a dosladíme dle potřeby. 

Co se slazení týče, záleží na vás, jak přísnou verzi zvolíte. 

Ta nejpřísnější počítá pouze se stévií, díky které váš dezert nebude obsahovat skoro žádný cukr. 

Ta méně přísná, ta, kterou volím já, počítá zhruba s 3 lžícemi cukru doplněnými o stévii dle potřeby. 3 lžce cukru na celý dort je stále velice dobrá bilance.

Image title

Připravenou tekutější hmotu v míse pořádně promícháme, abychom se zbavili hrudek a lijeme do formy na sušenkový korpus.

Image title

Vložíme do rozěhřáté trouby a pečeme na 160 °C cca 50 minut. 

Chcete-li, aby váš cheesecake byl vláčnější, vytvořte v troubě vlhké prostředí pomocí vodní lázně, do které formu vložíte. 

Jakmile se dort dopeče, otevřete dvířka trouby a nechte ho tak pozvolna chladnout, aby nepopraskal jako mně.

Nikdy to nevydržím.

Image title

Ještě krapet tej matematiky. 

Zhruba 1/8 dortu (1 větší porce) obsahuje: 1 300 kJ (počítá s mou méně přísnější verzí). 

Na makra pak vychází následovně: 12 g bílkovin, 14 g tuků, 16 g sacharidů. 

Pro mě osobně poměr, který mě díky tukům a bílkovinám ve vyrovnaném poměru pořádně zasytí a přiměřené množství sacharidů pak nabudí a chuťově uspokojí. 

Podotýkám ještě jednou, že se jedná o osminovou porci dortu, což je nešizená dávka. Obvykle se porcuje na dvanáctiny.

Ale na tolik málo cheesecake jíst prostě nejde:-)

A.)


Buďte první, kdo článek okomentuje!