VÝŽIVA A SPORT
Výživové poradenství a redukční programy

Kytička blog

Bramborovo-krupicové šišky s mákem


Tááák dlouho jsem na ně měla chuť. Jenže. Ono je třeba si takovýto pokrm řádně zasloužit. A nebo řádně ozdravit. Rozumějte, já bych šišky přežila i obyčejnou hrubou moukou, ale to by si pak tento recept odpustilo mnoho z vás, kteří věří v sílu celozrnných věcí. A tak jsem upatlala těsto z brambor, vajíčka a celozrnné krupičky. Výsledek? Žádná tragédie se nekonala, kdybych nevěděla, asi bych nic nepoznala. Co určitě zahřálo, jsou ty nahnané 4 gramy vlákniny na porci. A co to určitě zabilo, byl necelozrnný a nejrafinovanější cukr moučka a tuna másla. To, co dělá šišky s mákem šiškami s mákem:-).

Image title


Mák je stále často opomíjenou potravinou, což je velká škoda. Za a se jedná často o tuzemský výrobek a za b má velmi atraktivní nutriční složení.

Image title

Mák sám o sobě obsahuje poměrně dost oleje - proto se doporučuje skladovat v chladu, mletý dokonce v ledničce, abychom předešli zžluknutí (projeví se hořkostí). Dále je mák bohatý na rostlinné bílkoviny. Nejvíce bych ho však vyzvdihla v souvislosti s vysokým obsahem VÁPNÍKU, který je dokonce lépe tělem využitelný jak u mléčných výrobků. Ve srovnání s nimi je také mnohonásobně  více zastoupen.

Image title

 

Mák se doporučuje konzumovat mletý. V této formě jej přijmete v tělu "předpracované" formě, tudíž i lépe stravitelné (využijete více prospěšných látek).

Image title

A recept?

Nic složitého.

Uvařte si brambory ve slupce o osolené vodě (cca 800 g). Oloupejte, nastrouhejte najemno, přidejte jedno vejce a zrhuba 300 g celozrnné krupice. Vytvarujte těsto, krájejte šištičky a následně je vařte ve vroucí vodě (až vyplavou, vařte další 2 minuty).

Pak už jen smíchteje mák s cukrem moučka a bohatě jím posypte šišky. Zalijte máslem. Zde se nevyplatí moc šetřit:-).

Celkově se nešetřete. Úplně bez výčitek si dejte do nosu v případě, že se půjdete tentýž den na hodinu a půl projít, ráno si nedáte sladkou snídani, ale bílkovinnou (vejce) a k večeři lehkou rybu s grilovanou zeleninou.

Image title


Ono není od věci občas udělat věci jinak. Zdravý životní styl totiž není o tom jíst podle čísel a zákazech, ale o nalezení kompromisu a pohody. Kdo by řekl, že spolu s receptem na šišky dostanete i takové moudro s hlubokou myšlenkou:-).

Mějte hezký víkend a nepodceňujte sílu vápníku! Na jeho doplnění není nikdy pozdě:-)

Ála.)   



Buďte první, kdo článek okomentuje!