A. L. L. A blog

Kytička blog

Ovesná v mléce...


... aneb jakou si ji uděláš, takovou ji máš:-)

Image title


Ovesná v mléce je ten nejvděčnější pokrm vůbec. Za prvé: je do pěti minut hotová. Za druhé: existuje nekonečně mnoho kombinací na dochucení. Za třetí: chutná skvěle. Za čtvrté: jedná se o nutričně velmi vyvážený pokrm. Za páté: nízká cena. Za šesté: lze předpřipravit den předem. Za sedmé: ideální před sportovním výkonem. Za osmé: podporuje pravidelné vylučování. Za deváté: vhodné i pro bezlepkáře. Za desáté: ten pocit, když ráno zahřeje žaludek:-).

Image title

Základní postup:

Základní surovinou jsou samozřejmě vločky (ať už ovesné či sójové…), dále mléko, med či třtinový cukr. Tento základ zahřívejte na ploténce zhruba 5 minut než vločky absorbují mléko.

Takto připravený základ můžete dochutit na mnoho způsobů. Mezi mé nejoblíbenější patří tyto kombinace

Kakao + banán

Kakao + strouhaný kokos

Mražené borůvky či maliny

Skořice + jablko + vlašské ořechyImage title

Mražené ovoce přidávejte ihned do základu ještě na plotně, ať v klidu povolí, pustí trochu šťávy a barvy. Vločky používám raději ty jemné, mleté. Koupíte je třeba v Lidlu (cca 15 Kč). Emco ovesné jemné stojí dvojnásob. Často kupuji ty klasické a nechám robota, aby mi je namlel.

 Přidat můžete i lněné semínko či sušené švestky - v tom případě zácpa nemá šanci:-). Chcete-li navýšit příjem vápníku, přisypávejte si denně lžíci máku do své kašičky (mletý je lepší).

Image title

Na kolik vyjde jedna porce:

   Já používám cca 70 g vloček, 240 ml mléka, lžíci medu či cukru. Jelikož mám med domácí a mražené ovoce jsem nasbírala v létě, náklady mě vyjdou na necelých 10 Kč na porci. Při použití kakaa či jiných dochucovadel se i tak dostanu nejvýše na 20 Kč, což je další z důkazů, že stravovat se opravdu dá levně a zdravě. A to i stím, že si dvakrát týdně dopřejete pořádný filet zlososa, kupujete šunku nejvyšší jakosti a jednou týdně doplníte železo libovým hovězím. A to bych ještě mohla začít tu o tom, jak ušetříte za léky na zažívání, potravinové doplňky s vlákninou apod...Image title

 A víte, co je na této snídani ještě lepší?

 Nutriční složení! 

V 70 g vloček přijmete zhruba 15 g vlákniny (záleží, jaké koupíte, ty jemné mají většinou více). Přidáte-li kus ovoce či ořechů, semínek, máte splněnou doporučenou denní dávku vlákniny (20 g) – a to je teprve snídaně. To samé platí pro bílkoviny – na porci zhruba 12 g zvloček + 4 g zmléka, to je krásných 16 g. I díky dostatečnému množství bílkovin k snídani nebudete mít odpoledne takové nutkání sahat po jednoduchých cukrech.

Honiči bílkovin pak mohou ještě výrazně navýšit množství bílkovin přidáním tvrdého tvarohu, proteinového prášku či ořechů. Za sebe doporučuji Olešnický tvrdý tvaroh, který kašičce dodá takový pořádný, nepopsatelný říz.

Image title

  Zkrátka, rozhodnete-li se oblíbit ovesnou v mléce, učiníte tím významný krok. V dlouhodobém měřítku se na vašem zdraví tato malá změna jistě podepíše. A kdo ví, třeba vás nakopne k další nenápadné, nenásilné, a tím spíš i nenávratné změně k lepšímu.

A pokud vás tento článek jen trochu inspiroval, mám pro dnešek se záchranou světa splněno:-).

Užijte si víkend, načerpejte sílu nejlépe někde venku na vzduchu. Páč tohle počasí zavání krapet depresí:-).

A.) 


Buďte první, kdo článek okomentuje!


Dnešní radost

Dnešní radost Dnešní radost

Mé další projekty

Krámek