A. L. L. A blog

Kytička blog

Mých sladce zdravých TOP 5.-)


Možná to není úplně fér, takhle začátkem roku, kdy je vůle shodit přebytečná kila nejpevnější, lákat vás na sladké…Ale! Ono není sladké jako sladké. Chcete být na sebe letos přísnější, ale ne zas tak moc? Nabízím stručný přehled svých zajetých a osvědčených „receptů“, jak uspokojit mlsnou a zároveň dodat něco prospěšného svému tělu.

Image title


Problém sladkých tyčinek, baleného sladkého pečiva, ztužených polev a dalších z černého seznamu není ani tak ve vysokém obsahu bílého cukru, jakožto v obsahu podivných ztužených tuků (většinou platí: čím exotičtější název, tím hrůznější a škodlivější tuk), které mohou přispívat podle nejnovějších studií ve vyšší míře k výskytu rakoviny - áj dount lajk it. Et ól.

Když vím, že chci sladké, hlídám si tři věci.

  1. Druh použitého tuku (brát máslo, mléčný tuk, kokosový tuk).
  2. Obsah bílkovin. Čím víc, tím líp.
  3. Druh sladidla. Pokud nepotřebuju pokrm tepelně upravit, sladím medem (tepelnou úpravou by přišel o své cenné látky). Pokud peču, používám třtinový cukr.

A zde je mých pět TOP.

Místo první: tvarohové dezerty.

Image title

Tvarohové dezerty miluju. Když mám přísnou náladu, korpus tvořím z celozrnných sušenek (eventuálně žitných) a rozpuštěného másla. Samotná náplň je vždy směsí tvarohů a cukru. Popřípadě kakaa a ovoce. Díky vyššímu obsahu bílkovin z tvarohu se dezert stává víkendovou plnohodnotnou svačinou.

Místo druhé: pravé kakao.

Image title

Nesdílím názor, že kravské mléko je hnis, že nás zahleňuje a další mňamky (pokud tedy netrpíte nesnášenlivostí na mléčnou laktózu). Naopak si myslím, že mléko je kvalitní zdroj vápníku. Pro ženy, děti, těhotné, sportovce ideální. Chuť na sladké pak jednoduše zaháním mlékem s holandským kakaem a cukrem – přesně tak, jak ho dělají babičky. A skutečně zasytí.

Místo třetí: tmavá čokoláda s mandlemi.

Image title

Čokoláda s vysokým obsahem kakaa je známá jako antioxidant. Omlazující účinky jsou připisovány i mandlím. Tato kombinace není ani tak sladká, jako tučná (kvalitně). Proto poměrně rychle zasytí, aniž byste měli potřebu sníst dřevorubeckou porci. Opět potěší vyšší obsah bílkovin.

Místo čtvrté: ořechové tyčinky…

Image title

 …hotové za pět minut. Prostě a jednoduše na pánvi opražené pocukrované ořechy. Na tuto tepelnou úpravu postačí třtinový cukr. Nejraději mám kombinaci buď s mandlemi či para ořechy. Ořechy budu opěvovat asi donekonečna. Obzvlášť nyní pro svůj obsah železa, který mám za úkol navýšit.

Místo páté: ovocné saláty.

Image title

 U nás frčí ve dvou případech. V období chřipek a období žravých dnů. To vím, že tělo chce jíst objemy. A ty bude mít stůj co stůj.) Takhle mám jistotu, že ho objemově uspokojím něčím zdravým, na chuť sladkým, netučným velkodezertem. Chcete-li ještě zvýšit sytost pokrmu (a snížit tak tzv. glykemický index), přidat můžete jogurt či ořechy. Skvělý na filmové večery či oslavy.

A jak zdravě mlsáte vy?

 Mějte pěkný den:-)

Ála.)


Buďte první, kdo článek okomentuje!


Dnešní radost

Dnešní radost Dnešní radost

Mé další projekty

Krámek