A. L. L. A blog

Kytička blog

Fotoreportáž z narozeninových hodů:-)


Často si říkám, že si musíte říkat, jak asi vypadá oslava u výživového poradce. Jestli hostím vodou ze studny, podávám cizrnový salát, bio mošt a jáhelník…

Image title


Zřejmě vás zklamu. Pravda je někde na půli cesty. Spíš asi těsně před půlkou:-). Jelikož neslavíme každý den, razím názor příliš se nešidit. To poslední, co chci, je jít na oslavu s pocitem blížícího se průšvihu, výčitek a s myšlenkami, že toto nemůžu, tamto nesmím. Ani při redukčních dietách tento přístup není ku prospěchu. Za den možná pár kalorií ušetříte, ale v dlouhodobém měřítku? Výsledek nulanulaprd. Krom toho, že v sobě ještě více přikrmíte pocit omezení, že patříte do nějaké zvláštní skupiny. Skupiny, která má strach zjídla, věčně se omezuje, věčně řeší, co smí a co ne a co má věčně problémy s váhou. Taky jste si všimli, že právě lidé s očividnou nadváhou sedí někde v rohu, upíjejí minerální vodu, popřípadě colu light, zatímco hubené žížaly s úsměvem obchází rauty sblaženým výrazem?

Image title

    Na co rozhodně sázím, je kvalita. To znamená, radši připravím menší množství pokrmů, zato ale z poctivých surovin. Nejlépe,pokud možno, minimalizovat polotovary. Já osobně, když někam jdu, nejraději ochutnávám tamější speciality či tradiční domácí recepty.

Image title

      A co nechybělo u nás letos na narozeninovém stole?

Ze sladkého jsem opět vsadila na pečený cheesecake s borůvkami (o prázdninách sbíranými), koláč s vlašskými ořechy. Pro mužskou část osazenstva jsem vsadila na sekanou z hovězího masa, plněné hermelíny ořechovou náplní a klasické jednohubky s domácí česnekovou. Jako novinku jsem vyzkoušela i výborný špenátový quiche.  Nechyběla zelenina ani ovocný salát. A oříšky.-).

Image title

Závěrem tři základní rady:

    1. Největším nepřítelem je hlad. Lehce se před oslavou najezte. Pokud se nezadaří, začněte větším množstvím zeleninového salátu či hrstkou ořechů – pokud možno nepražených.

    2. Velké množství kalorií ušetříte tím, budete-li o vodě či čaji. Pro někoho velmi krutý scénář, pro mě klasika:-)

    3. Připravte si větší část pohoštění již den předem tak, aby vám v den oslavy zbyla trocha volného času na pohyb venku. Nejlepším způsobem, jak zmírnit výčitky a panický strach z místností plných lákavého jídla (a zároveň odreagováním od patlání v kuchyni), je vyběhat si místo v žaludku. Tak akorát na něco masitého, zelenino-ovocno-oříškového a na závěr sladkého. Garantuju vám, že pokud zvolíte tento bojový plán, nepřejíte se do němoty, budete i druhý den na stejné váze (pokud s výkyvem, jednat se bude především o zadrženou vodu), navíc bez pocitů viny.


    Image title

    Užívejte krásný slunečný den a nezapomeňte z něj vytěžit, pokud možno, co nejvíce vitaminu D, ať uděláte i něco pro své zdraví:-)!
    Image title


A.)


Buďte první, kdo článek okomentuje!


Dnešní radost

Dnešní radost Dnešní radost

Mé další projekty

Krámek